CO2 conferentie Kopenhagen : heeft het zin ?

Ik ben van mening dat ik het niet meer weet . Is het wel of niet zinvol om nu te gaan onderhandelen over CO2 uitstoot.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
1.1K

Het beste antwoord

Niet onderhandelen is slechter.
Wel onderhandelen en niets zinnigs afspreken is eigenlijk nog erger.
Wel zinnig onderhandelen, goede afspraken maken en daarna niets nakomen, is misdadig!
Maar als we volgend jaar allemaal CO2 belasting moeten gaan betalen om alles te financieren, nou dan zal je ze horen klagen!!
Zijn we dan niet zelf schuldig?
De wil is er wel, maar het moet geen geld kosten.
Maar juist door het uitgeven van veel geld, is er een welvaart ontstaan met dit probleem als gevolg.
En daar gaan we met zijn alle gewoon mee door, maar nu komt de rekening op ons bordje liggen, een flinke rekening!
Dus nu allemaal verhuizen richting maastricht voor het opkomende water, of de rekening betalen.
Wat doe je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is altijd zinvol om te onderhandelen. De CO2 uitstoot moet omlaag. Uit zichzelf, in hun eentje, doen overheden daar weinig aan. Er zal onderhandeld moeten worden, hoe dan ook.

En het feit dat er onderhandeld wordt is ook al winst.

Maar als je graag een steentje wilt bijdragen: geen vlees meer eten helpt, minder auto rijden, kort douchen, groene stroom, vakantie in eigen land (zeker geen vliegvakanties) en ga zo maar door...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen auto en geen vlees meer doe ik al ( en trein vakanties ) . Maar ik woon in een groot huis. De verwarmingskosten doen alle winst weer teniet. Ik geef toe het is een luxe probleem. Gelukkig kan ik op mijn werk de energie weer terugwinnen. ( compenseren) .
Het heeft zin in de zin van uitbuiten en geld verdienen. Het heeft geen zin in de zin van iets goeds doen voor de wereld en zijn natuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Goldenten;

Als je alle inspanningen die worden geleverd om die conferentie te houden en in de media te brengen eens naar CO2-uitstoot zou kunnen omrekenen en daar de hoeveelheid gebakken lucht die daar wordt geproduceerd (is ook CO2) bij optelt heb je mazzel als de met de afspraken te bereiken CO2-reductie genoeg is om dat allemaal te compenseren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Noteer dat dus maar als een nee; nog wel eens iets gemerkt van het Kyoto-overleg en de daar gemaakte afspraken?

Toegevoegd na 10 uur:
Mooie contra-expertise via link hieronder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Het is altijd zinvol om te onderhandelen." zei een voorganger. Inderdaad, alleen dat doen ze al vanaf 1992 in Rio de Janeiro, daar was het eerste Klimaatverdrag. 3 jaar later waren ze in Berlijn met het Berlijn Mandaat wat het begin was voor het Kyoto Protecol. Na weer wat jaren is dit nu weer, in Kopenhagen.

Ik zou graag willen dat er iets tegen gevonden werd, maar ik heb de moet al opgegeven na 17 en nu bijna 18 jaar.

Ook helpen de Chinezen, als grootste industrieland niet echt mee. "Wij doen pas mee als de rest ook meedoet." roepen ze de hele tijd. Maar die "rest" doet pas mee als China meedoet, anders heeft het geen zin. Een soort kat en muisspel, en ik ben bang dat dat nu weer gaat gebeuren. Helaas, maar ja. Wij hebben er niks te zeggen...