Waarom is aardolie slecht voor het milieu?

Aardolie bestaat toch uit organisch materiaal?
De natuur kan dan toch een olie 'spill' zelf opruimen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
5.7K

Het beste antwoord

De natuur is inderdaad in staat om olie zelf af te breken maar dit gaat erg langzaam. Ook zijn de hoeveelheden olie die door menselijk toedoen in het milieu terechtkomen zo groot dat de natuur hier moeite mee heeft. En natuurlijk speelt de plaats een rol, normaal gesproken zit het veilig onder de grond opgeborgen maar als het in het water komt of op het land is het gewoon een vreemde stof.

Een ander probleem is de dieren, en dan voornamelijk vogels die helemaal onder de olie komen zitten en hierdoor ook vaak aan overlijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Aardolie is niet slecht voor 't millueu Patcat, het wordt pas slecht nadat mensen er van alles mee gaan doen! MensDOM.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aardolie is inderdaad organisch materiaal is zeker niet slecht door de natuur... (Het is zelfs gemaakt door de natuur). Ook het verbranden van aardolie is niet schadelijk voor de natuur, zolang het niet teveel gebeurd. Echter; op dit moment zijn we met zo veel mensen dat we ontzettend veel aardolie verbranden (auto's laten rijden, stroom opwekkend, bepaalde producten produceren in fabrieken, etc.). Aardolie is in de loop van miljoenen jaren geproduceerd door de natuur, maar wij verbranden het grootste gedeelte in de loop van 20-30 jaar. Hierdoor komen er natuurlijk teveel verbrandingsstoffen vrij en die kunnen zorgen voor een klimaatverandering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dinosuarussen zijn zo een 64 miljoen jaar geleden dood gegaan :)