Welke fossiele brandstof geeft de meeste warmte?

Ik moet voor school een opdracht maken en dit is een van de vragen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
1.3K

Antwoorden (2)

Ik denk steenkool.

Ze gebruikten vroeger namelijk steenkool voor het verhitten van de ketels bij stoomlocomotieven. Om stoom te krijgen moest het water in de ketels tot kooktemperatuur komen. Ze namen natuurlijk de fossiele brandstof mee die het meeste warmte/ energie gaf. De ruimte voor het opslaan was beperkt dus moest weinig kolen veel warmte geven.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dankje & +je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry geen +je kan je pas doen als je niveau 2 ben :(
Ivana
12 jaar geleden
Omar, geeft niks hoor, dat puntje. Ik heb er al zoveel en ik geef je vooral antwoord om een beetje mee te helpen. Succes op school. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen steenkool maar stookolie...
maar dat was voor dat doel lastig in gebruik
dus was de beste optie inderdaad steenkool
Ivana
12 jaar geleden
Ik was er niet zeker van, maar vond het leuk voor hem om er een voorbeeld bij te hebben. Dat doet het op school altijd goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maakt niet uit. wat meer info is altijd handig...
toch plus ;)
Dit is geen steenkool.
Steenkool heeft een verbrandingswarmte van 29×10^6 Joule per kilogram

Wat het wel is is Stookolie
Dit heeft een verbrandingswarmte van 40×10^9 Joule per kubike meter
dat komt neer op ongeveer 42×10^6 joule per kilogram
en dit is dus meer dan steenkool en tevens de hoogste die ik heb kunnen vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus, maar zou ik de berekening mogen zien die jij maakt naar kilo? Houd je daarbij wel rekening met de dichtheid?
Ivana
12 jaar geleden
Jay, van mij een plus. Zo komt hij tenminste beslagen ten ijs op school.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het met behulp van de dichtheid uitgerekend. Een kuub stookolie is 950 kilogram