Moet ik oud beddengoed ook aan kledingverzamelpunten geven of kan ik ze beter gewoon wegggooien?

Ik heb oud beddengoed (lakens, dekbedhoezen) die niet meer passen of gescheurd zijn. Is het voor het milieu zinvol deze te stoppen in de verzamelzakken/boxen voor oude kleding? Of heeft dat geen zin en kan ik ze net zo goed in de vuilnisbak stoppen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
16.8K
Rieneke1
14 jaar geleden
goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker Rieneke. +1

Het beste antwoord

Weggooien is zonde, de honden in Spanje hebben het hard nodig in de winter, want die hebben geen verwarmde hokken. Ik zamel zelf ook in maar via de link hieronder kan je ook contact met ze opnemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
dikke plus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je, ik zal kijken + 1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij krijg je tien punten, vooral vanwege je geweldige werk voor de honden en katten. Ik woon helaas wat ver weg om het te komen brengen, maar wie weet kan ik je op een andere manier helpen!
groet, Iris09

Andere antwoorden (7)

als het kapot is kun je het beter niet meer recyclen maar vaak zijn vernigingen zoals kindervakantieweek er heel blij mee die gooien het na een jaar toch weg
heeft het toch nog een doel

Toegevoegd na 34 seconden:
verenigingen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak zijn ze bij dierenasiels blij met oude lappen ed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet weggooien,ze kunnen heel goed nog als verpakkingsmateriaal dienen,om bv meubels te verpakken,er zijn mensen die er nog heel gek op zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zogeheten vodden kun je oa kwijt bij het leger des Heils, schrijf op de zak vodden en zij verwerken het verder, ze verkopen het oa aan de papierindustrie en voor poetskatoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is altijd goed om ze in boxen aan andere winkels te geven of waar ze het misschien herbruiken en weet je niet zo`n plaats dan moet je ze naar het goed brengen daar worden allemaal 2ehands spullen heen gebracht die mensen dan weer kunnen kopen.

maar als je niks voelt voor mileu en je snapt helemaal niks van mijn bericht en je wilt er gau vanaf zijn zou ik ze even bewaren of weggooien misschien heeft iemand uit je vriendenreeks of iemand anders wel een dekbed, laken nodig een ongescheurde dan.

en anders moet je naar zo`n iets sturen bij arme landen.

Toegevoegd na 1 minuut:
volgens mij is dat het leger des heils en anders kun je het misschien nog naar iets anders sturen maar de kapotte hebben denk ik zowiezo niet meer zo heel erg veel nut
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf scheur ik ze in kleinere stukken. Je kunt er lekkere sopdoeken van maken voor echt vieze klusjes. ook heeft mijn man er altijd een paar in de auto. Kan altijd van pas komen als je een band moet verwisselen ofzo. Het voordeel is dat je ze niet altijd hoeft te wassen na gebruik, zijn ze te vies dan kun je ze zo weggooien. Het werkt ook goed als perslap op de strijkkamer, als je broeken moet persen ofzo.
14 jaar geleden
nee, niet wegooien. Wanneer ze nog bruikbaar zijn dan kun je er mee naar kledinginzamelpunten. Zijn ze versleten dat zijn asiels er blij mee voor de hondenhokken.