Waarom worden er nog steeds wegwerpbatterijen gebruikt in plaats van oplaadbare?

Ik kreeg meegeleverde wegwerp batterijen,ze waren nu bijna leeg.Ze exploderen of lekken toch als ik ze zou opladen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Omdat goede alkaline batterijen nog altijd een veel grotere capaciteit hebben dan oplaadbare batterijen van hetzelfde formaat worden ze nog steeds toegepast.
Ook hebben veel oplaadbare batterijen meer last van zelfontlading dan alkaline of lithium.
Alkaline batterijen worden liever ingezet voor apparatuur die meerdere jaren af en toe moet werken of die heel weinig energie gebruikt.
Ook in apparaten die nooit in de buurt van een stopcontact komen zijn wegwerpbatterijen een betere optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Oplaadbare batterijen zijn iets duurder dan de wegwerpbatterijen. Daarom wordt er meer gekozen voor de wegwerp dan de oplaadbare.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen de oplaadbare batterijen kan men wel duizend keer opladen,dus in verhouding zijn wegwerpbatterijen op de lange termijn veel duurder
Doordat de gangbare oplaadbare batterijen langzaam (of sneller...) ontladen zijn ze niet voor alle toepassingen geschikt. Bijv. in afstandbedieningen of brandmeldsensoren.
Ook voor hoog-vermogen toepassingen zijn oplaadbare batterijen minder geschikt.