Welke gevolgen heeft de klimaatverandering voor natuurverschijnselen?

Veranderd er bijvoorbeeld iets aan de stormen of vulkaanuitbarstingen, aardbevingen etc.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu

Antwoorden (3)

Vulkaanuitbarstingen en aardbevingen trekken zich lekker niets aan van het weer.
Je krijgt wel meer en heftigere tropische stormen.
14 jaar geleden
Erg moeilijk onderwerp.
Jaren geleden was er een zware storm, direct daarna hadden ze het over superstormen die ons land zou teisteren, maar tot nog toe is dat niet gebeurd.
In 1998 waren er grote overstromingen door de rivieren, direct werd er gezegd dat gaat in de toekomst veel meer gebeuren, kwam ook niet uit.
Het zou in de winter nooit meer echt hard vriezen, maar laaste winter waren er themperaturen van 10 tot 20 graden onder nul.
Het voorjaar werdt ieder jaar vroeger, tot wel bijna 4 weken, maar de laaste 2 jaar was dat ineens niet meer.
Zo ging het ook met de hittegolven, maar dit jaar was er helemaal geen hittegolf en vorig jaar viel de zomer zelfs tegen.
Wat blijft er dan nog over van de klimaatsverandering.
.Op vulkanuitbarstingen en aardbevingen heeft het geen invloed.
Wel smelt nog steeds het poolijs steeds verder en dat krijgt zeker gevolgen , maar misschien stopt ook dit ineens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gevolgen die van het broeikas effect

Stormen zullen meer voorkomen en zwaarder worden.
Ziektes als malaria en cholera zullen over de hele wereld voorkomen.
Wilde dieren zullen uitsterven, bijv. de ijsbeer als al het ijs smelt.
Natuurlijke leefomgevingen zullen verdwijnen zoals met ijsbedekte gebieden waar de ijsbeer en pinguïns leven.