Gooien de energiemaatschappijen niet hun eigen glazen in met alle bespaartips op energie?

Ik dacht hoe meer energie ze leveren hoe meer winst/omzet ze maken.Maar ze geven de consumenten bespaartips.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

De energiemaatschappijen weten dat we hoe dan ook telkens meer energie gaan gebruiken. Meer electrische apparaten en grotere huizen.
Dus de bespaartips maken helemaal niet dat ze minder gaan leveren per klant. Maar het brengt ze wel meer klanten op omdat die klanten denken dat ze daar wel goed zullen zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De tips die ze geven kunnen door iedereen gegeven worden, en worden ook door iedereen gegeven. Maar omdat de energiemaatschappijen dit nu zelf doen, stralen ze een beetje meer 'betrouwbaarheid' uit. En die betrouwbaarheid, daar is het ze om te doen, want dat levert klanten op. Klanten, die anders bij een andere energieleverancier aankloppen.
14 jaar geleden
Nee hoor juist niet... Het maakt energie alleen maar duurder... Hoe minder energie ze hoeven te leveren, hoe meer per kilowattuur dat ze kunnen vragen...
Denk nooit dat een bedrijf zijn eigen glazen ingooit door of via reclame... Dat zou een grote contradictie zijn... En reclamejongens zijn geniaal... Reclame werkt, waarom komt er steeds meer reclame... Heel simpel omdat het werkt... En dit is reclame, door dit te zeggen, dus die bespaartips, zullen nog meer gaan verdienen aan hun geleverde energie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat er tips worden gegeven is 1 maar diegene die er gebruik van maken zijn te verwaarlozen. Daarmee geeft een energie bedrijf een positieve indruk terwijl eigenlijk qua verbruik niet echt iets substantieel veranderd.