rare vraag van mij.zijn er in marokko ook bossen ?

als ik het ooit op tv zie,dan zie ik alleen maar zand en nog eens zand.
ik weet dat het een stomme vraag is ,maar ik kan me er geen voorstelling van maken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
2.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in Marokko denken de meeste mensen ook dat wij hier allemaal nog op klompen lopen (en naar vis stinken)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hoeft jezelf niet omlaag te halen chevy35... het is helemaal geen rare vraag...

Het beste antwoord

Marokko heeft bijzonder veel bos. Eucalyptus, tamarinde, pistache, amandel, vijgen, palm en olijfbomen zijn bijna overal te vinden. Andere soorten bomen zijn meer van het klimaat. Bijvoorbeeld de spar, die groeit alleen maar in het noorden omdat het daar kouder is. Er groeien nog wel wat andere soorten bomen dan in Nederland maar, dat is ook het klimaat. Een voorbeeld is de Pyrus mamorensis. In het Atlasgebergte kan je wel eiken vinden. Dat zijn groene eiken. In Marokko heb je ook hele mooie tuinen waar van allerlei bomen en planten in staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Marokko kent heel veel bos!, volgens deze site
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem maar van mij aan dat dit in Marokko is..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen rare vraag , het is een goede vraag.
Marokko heeft heel veel bos, al zou je dat in een eerste instantie niet denken omdat door de foto's die je ziet vooral lijkt alsof het allemaal droog kaal gebied is.
Niets is minder waar, het bosoppervlak bedraagt ongeveer 6 miljoen hectare.
Er zijn veel palmbomen, olijfbomen en dennenbomen.
Ik had diverse excursies door de prachtige bosgebieden en zag prachtige bossen met bijvoorbeeld ook enorme eiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marokko is werkelijk een prachtig mooi land! Ik maakte een rondreis en zag: steden die vrijwel lijken op wetsterse steden (maar iets armer, het lijkt een beetje op de sixties), maar ook dorpjes met bijbelse taferelen, groene valleien, bossen, een ski-gebied en een dorp dat zo uit zwitserland kon zijn weggelopen, de prachtige sahara, enorm mooie gebergten.

En ik heb nog maar de helft van het land gezien!

Wat natuurlijke schoonheid betreft is het een steenrijk land!!!