Waarom moeten we meer milieuvriendelijke producten produceren en kopen?

Ik weet dat het beter is voor het milieu maar wat zijn andere redenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je antwoord op de bovenste vraag of de onderste, dat zijn twee verschillende vragen namelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn geen andere redenen. Milieuvriendelijke producten zijn er louter voor een beter milieu.

Antwoorden (2)

als we geen actie zouden ondernemen. en gewoon door blijven gaan zal de noordpool smelten en de zeespiegel stijgen. daardoor krijgen we over de hele wereld steeds minder land doordat er meer overstroomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem elektrische apparaten, waarom zijn deze milieu vriendelijker? Waarschijnlijk omdat ze minder stroom verbruiken, het kan dan zelfs zo zijn dat een milieuvriendelijk product in aanschaf duurder is maar door de besparing uiteindelijk goedkoper is. Daarnaast kan het zijn dat ze erachter komen dat een product goedkoper gemaakt wordt op het moment dat je het milieuvriendelijker produceert.