Is er over 25 jaar geen aardgas meer?

Zoja hoe komen ze dan aan dat product.

(het kon ook aardolie ofzo zijn maar volgens mij aardgas).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tig jaar geleden zeiden ze ook dat de aardolie nu op zou zijn, die hebben ook ongelijk gekregen.

Antwoorden (4)

Wanneer we exact door aardgas en aardolie heen zullen zijn is onduidelijk. Maar op dit moment wordt er hard gewerkt aan conversiemethoden waarbij van biomassa (planten) olie en gas gemaakt worden. Dus daar krijgen we in de toekomst ook gas.olie vandaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de tweede wereldoorlog had men achter de auto soms een houtvergasser. Die produceerde gas uit biomassa.

Ik kan me nog herinneren dat er in mijn omgeving een gasfabriek stond. Volgens mij werden daar kolen vergast. En dat gas daarna gedistribueerd naar huishoudens.
Die fabriek stond aan het oosteinde van Sliedrecht.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als het aardgas een keer opraakt kun je dus
- biomassa direct verbranden.
- uit biomassa aardgas maken.
- kolen vergassen.

Die laatste optie is waardevol omdat de kolenvoorraden groot lijken te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben op wereldvlak nog een ruime reserve aan aardgas ...nog voor enkele honderden jaren.
Met aardolie is het daarentegen veel slechter gesteld.
Op dit ogenblik zitten we op het kruisvlak van schaarste.
De nieuwe bronnen (Brazilië , Atlantische oceaan , Noorwegen ) wegen niet op ten opzichte van de toename van het gebruik.
De meeste bronnen die nog gevonden worden zijn vrij klein.
Alle hoop is gevestigd op aardolie in steen en zand : In Canada zit meer olie in zand en steen dan er momenteel olie voorradig is :alleen het exploiteren is immens duur en moeilijk ...dus nog niet rendabel.
In 2025 zou er een groot tekort aan olie kunnen ontstaan , met de huidige toename (vooral China)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het gewone aardgas opraakt, wat nog niet het geval is, zal men beginnen met op grotere schaal het zg schaliegas uit gesteente te winnen. Dat is dus ook aardgas maar anders gewonnen.