Wie heeft groene stroom ontdekt?

Hoe is het ontstaan, die bedacht het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
2.5K

Antwoorden (2)

Groene stroom is een verzamelnaam voor alle soorten electriciteit die op een duurzame manier zijn opgewekt.

Er is dus niemand die groene stroom ontdekt heeft.

Wel zijn er natuurlijk voor elke soort groene stroom grondleggers, zoals:

Degene die het dynamo bedacht, zodat we windmolens konden bouwen die energie opwekken, en stuwdammen konden bouwen

Degene die zonnecellen heeft uitgevonden.

Etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een slecht en rommelig antwoord, vol met taalfouten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het nog eens nagelezen en er staat werkelijk geen enkele taalfout in :D
In jouw antwoord van zojuist daarentegen...
http://www.goeievraag.nl/vraag/gebeurt-blazen-vuur-vuur-aanblijft.251343
Slimme marketingsmedewerkers van grote energieaanbieders hebben het bedacht. Door de bangmakende propaganda van meneer Al Gore is het klimaat een aantal jaren geleden ineens weer 'hot' geworden (ook al blijkt het met de opwarming van de aarde niet zo'n vaart te lopen).

Door de marketingtrucs van de grote energiebedrijven zijn consumenten nu bereid om meer te betalen voor dezelfde stroom omdat er het woordje 'groen' is opgeplakt. Nederland wordt er niet schoner door, want de groene stroom is gewoon ingekocht in het buitenland waar het toch al werd geproduceerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je laatste zin geldt niet voor alle groene energie.
Los daarvan hoeft groene energie helemaal niet duurder te zijn dat grijze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
och, die nuancering klopt in sommige gevallen wel. de essentie van het antwoord is dat groene stroom een marketinginstrument is en verzonnen is door de energiebedrijven om er geld mee te verdienen blijft daarmee wel overeind dus is het antwoord mi wel correct.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw antwoord klopt niet. Wat in het artikel op de opgelicht site staat, is alleen maar dat mensen DENKEN dat ze voor groene stroom betalen, maar dat ze niet KRIJGEN waarvoor ze betalen. Dat is net zoiets als dat jij bij de antiquair een zilveren kandelaar denkt te kopen en hij blijkt van nikkel te zijn.
Dat wil niet zeggen dat zilver niet bestaat. -1 dus helaas, al is het goed bedoeld, en ben ik net zoals jij zeer sterk TEGEN deze oplichting en VOOR duurzame energie ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toch is het antwoord op de vraag 'wie bedacht het' correct. de stroom werd al langer via wind- of waterkracht opgewekt en toen ontdekten commerciële types dat het een mooi marketingmiddel was.