Wat ga jij in de toekomst doen aan een beter milieu?

Ik ben erg benieuwd wat jij van plan bent om te gaan doen om een gezonder milieu te creeren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Ik studeer bouwkunde en de nadruk wordt voor een deel gelegd op het verminderen van het energieverbuik en het herbruiken van materialen (het zogeheten Cradle-to-cradle-principe). Alhoewel ik de richting Constructie heb gekozen in plaats van de bouwfysica, zal ik toch vaak beslissingen moeten maken waarbij energiebronnen zo min mogelijk moeten worden belast.
Deze kleine bijdrage zou ik in de toekomst misschien kunnen brengen. Verder verbruik ik geen stroom als dat niet nodig is en ga ik als student altijd met de fiets of het openbaar vervoer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Helemaal niets.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij woont niet aan de kust ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@antwoordman, nee, je staat toch al bovenaan in GV. Doel bereikt ;-)
Links blijven stemmen. Maar er moet wel een rechts tintje in: nl. veel strenger straffen (incl. bij milieuovertredingen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat verlangen is er niet bij een groot gedeelte, dus moet je 't afdwingen. Via politiek dus.
Echt grote bijdragen lever ik niet ben ik bang, maar momenteel doe ik het volgende:
- Ik neem bijna altijd de fiets wanneer dat mogelijk is.
- Ik heb overal in huis spaarlampen
- Ik draai de wasmachine pas als hij echt vol is, en niet omdat ik een truitje zo graag weer aan wil.
- Ik scheid altijd mijn afval, en doe het papier in de papierbak, het groente- en fruitafval in de groene bak, en de rest in de grote bak.
- Ik gooi geen papiertjes of andere troep op straat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben al plastic aan het scheiden..karton en papier ook, glas in de glasbak, groen afval in de groene kliko.. grof vuil naar de stort...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik doe altijd al erg mijn best.
Afval scheiden, zo min mogelijk afval produceren.
Fietsen ipv met de auto etc etc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel fietsen en openbaar vervoer nemen
Afval scheiden
nieuwe spullen kopen als oude kapot of versleten zijn
spaarlampen
spullen die ik niet meer kan gebruiken aan een ander geven of verkopen
de wasmachine op 30 graden wassen
was ophangen

de gebruikelijke dingen, eigenlijk!!!
Niets bijzonders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodra grootverbruikers en industrieën zich daar serieus mee bezighouden, zal ik me ook eens extra inspannen.
Gescheiden rotzooi weggooien doe ik al en bovendien betaal ik belasting.
Moet ik nu ook mijn huis volhangen met spaarlampen en ledverlichting? Lekker zuinig doen... En dan moet je straks eens zien als het weer december is... De hele aardbol gloeit dan van de kerstverlichting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks. Zo ongeveer alles wat ik KAN doen, doe ik namelijk al zo veel mogelijk. Van fietsen tot afval scheiden, van zuinig met water en energie tot groenten van het seizoen kopen, van verpakkingen zo veel mogelijk laten liggen (niet kopen dus) tot hergebruiken van spullen, enzovoort.
En dat probeer ik zo veel mogelijk over te brengen aan mijn kinderen ; misschien is dat dan mijn bijdrage aan de toekomst. Maar ik ga niet zitten wachten tot het mis is; ik leef NU, en wie nu geen deel van de oplossing wil zijn, is een deel van het probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen plannen.
Het milieu overleeft de mensheid wel - we zijn er pas zo'n 40.000 jaar en het milieu is er al miljarden jaren, dus....
We moeten onszelf niet overschatten....het milieu is vele malen sterker en herstelt zich wel.
Misschien zijn er over een miljoen jaar wel weer heel milieubewuste dino's.

Toegevoegd na 9 uur:
Oja, ik ben wel van plan om geen kinderen meer te verwekken om mijn steentje bij te dragen aan bestrijding van de bevolkingsgroei en ik ben van plan om te overlijden. En ik zal stemmen op een partij die de kinderbijslag gaat vervangen door kinderbelasting. Twee kinderen per gezin is genoeg. Wil je er meer dan ga je betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gescheiden afval [4 bakken]
Composthoop in de tuin, de compost gaat zo huppatee op de groententuin waar ik mijn groenten verbruik
Uiteraard overal in huis spaarlampen

Rond kerst gaan alle stopcontacten bij electro apparatuur met sluierstand eruit, en worden vervangen voor stopcontacten met schakelaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet meer en niets minder van wat ik nu al doe.
wassen ,op nachtstroom,droger heb en wil ik niet,en de tv staat tegenwoordig als ik achter de computer zit niet aan.
de container niet elke week,aan de weg want dat betaal je per ledeging bij ons.
deze dingen doe ik ook om gewoon niet te duur uit te zijn,en om op mijn stroom rekening te besparen.
maar als ik zie langs de autobaan hoeveel lantarenpalen er branden,dan zou den er best elke 2e niet hoeven branden,nederland is een zee van licht s,nachts,op plaatsen waar bijna niemand komt,dus de indusstrie terreinen,dat kan best wel minder.
niet de woonwijken want daar is het belangrijk om gezien en gezien te kunnen worden s,nachts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het grappig dat wij mensen nog steeds denken dat wij (als mieren op deze reusachtige planeet) ook maar enige invloed kunnen uitoefenen op het klimaat en het milieu..tuurlijk hebben wij al mensen eraan ''meegeholpen'' dat de gassen die er nu zijn , door ONS hier zijn maar is het ooit bij iemand opgekomen dat ''wij'' helemaal niet beslissen over de aarde? dat ''wij'' hier zijn om ons leven te leiden en dat de aarde zo ''ontworpen '' is (door wie is nog steeds een groot mysterie), dat dat allang bepaald is wat er mee gebeurd. door ons ''milieuvriendelijk'' is het heel goed mogelijk om het e.e.a uit te stellen maar het kan toch niet werkelijk zo zijn dat wij serieus denken daar enige invloed op te hebben?

we leven nu anno 2009. en nee, de zomers worden niet steeds warmer, dat willen wij graag denken en we willen elkaar vooral bangmaken waar de media ook aardig aan mee helpt, maar lieve mensen , de warmste zomer was in 1947 , De zomer begon al op 8 mei en duurde vrijwel zonder onderbreking voort tot 21 september. Op 29 juli, in de 'warmste nacht van de eeuw', werd het er niet koeler dan 26 graden!

begrijp me niet verkeerd: nogmaals, we helpen zeker mee aan de gassen etc die er nu zijn maar echt invloed uit kunnen oefenen op iets wat boven onze macht ligt? Neen, dat geloof ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk helemaal niets. Dat het milieu achteruit gaat, wisten ze 20 jaar geleden ook al. En toen hebben ze er al niets aan gedaan. Dan ga ik er nu niet voor in een stuip liggen. Ook eigenlijk omdat ik helemaal niet zo vervuilend ben :) Ik ben dit jaar al 5 min per douchbeurt minder gaan douchen.. woah!