Kan je statiegeld krijgen op europallets met veel spijkers erin?

Ik heb thuis een heleboel europallets liggen. Wikipedia verteld mij dat het statiegeld hiervan zo'n tien euro is maar dat de pallet zijn waarde verliest als hij kapot is.
Deze pallets zijn nog wel heel, maar ze zitten vol met spijkers doordat ze door het huttendorp voor de kinderen gebruikt worden. Kan ik hier nog wel geld voor krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
4.7K

Antwoorden (4)

Haal de spijkers eruit, bedrijven hebben niks aan pallets met allemaal spijkers erin dus zijn ze waardeloos. Zonder al die spijkers erin worden ze misschien wel geaccepteerd als ze nog stevig genoeg zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of je veel geld kan krijgen weet ik eigenlijk niet goed maar een europallet kost ongeveer 16 euro per palet mss moet je het te koop zetten op tweedehands.nl of zo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is wel leuk maar je kan ze nergens inleveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn bedrijven die gebruikte pallets opkopen.
Deze moeten dan inderdaad wel heel zijn.
Ik zou in ieder geval de spijkers er uit halen en evt. proberen wat kapot is te repareren.
Ik weet dat er vijf tot tien Euro voor een Europallet betaald wordt.
Afhankelijk van conditie en leeftijd.
Als even Googled kom je verschillende sites tegen van bedrijven die pallets opkopen.
Ook andere dan Europallets kun je op die manier verkopen.