Kunstbloemen/planten in je interieur `not done` tegenwoordig? Of is dat verleden tijd?

Bloemen kweken kost veel energie: o.a. bemesting, vervoer enz. Na een week , ligt het mooie, dure boeket in de groenbak.

Toegevoegd na 42 minuten:
Zijn kunstbloemen wellicht meer milieuvriendelijk ? (Sorry, dit bedoelde ik eigenlijk met mijn vraag.)

En...`k heb wèèr wat geleerd om een vraag beter te formuleren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn veel (langdurig) bloeiende kamerplanten. Goede middenweg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik denk wel dat ze milieuvriendelijker zijn. Kunstbloemen worden éénmalig gefabriceerd en gaan jaren mee, voor de kweek van echte bloemen worden bestrijdingsmiddelen gebruikt die giftig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Frans117, zie mijn antwoord om te zien dat deze vraag niet met ja of nee te beantwoorden is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat kan jou het nou schelen of het "not done" is. Als jij ze wil hebben moet je ze gewoon kopen.

Het beste antwoord

goedkope kunstbloemen waarbij je in mum van tijd ziet dat ze nep zijn zijn not done! Maar er zijn tegenwoordig zo goede kwaliteit nep bloemen, dat je alleen het verschil voelt. Deze bloemen raken de laatste jaren juist erg in.

Als bioloog kies ik nog steeds graag voor echte bloemen en planten. Er zijn in echte planten zoveel soorten dat er voor ieder wat wils is, ook voor degene die er bijna nooit tijd en of moeite willen steken in watergeven en verzorgen. Ook hebben echte planten als bijkomend voordeel dat het vaak erg goed is voor de ruimte doordat het voor extra O2 zorgt.

Toegevoegd na 26 minuten:
Of de kunstbloemen en planten milieuvriendelijker is of niet is niet met ja of nee te beantwoorden
dit ligt namelijk aan het soort bloem; wordt hij binnen of buiten gekweekt, wordt hij in Nederland of in buitenland gekweekt, Hoeveel insecticiden worden er gebruikt, Wat gebeurt er nadat de boom dood gaat, Hoelang gaat de boom mee etc.

Voor de meest voorkomende kunstplant de Nepkerstboom geld over het algemeen wel dat de nep minder belastend is voor het milieu.
Een echte kerstboom heeft namelijk een opgroeitijd van 5 jaar nodig. Drie tot vijf maal per jaar worden de bomen gesproeid tegen insecten. Gemiddeld belandt er 75% schadelijk verdelgingsstof in de bodem. Niet echt ecologisch! En dan spreken we nog niet over de afvalverwerking na kerst. Het is toch zonde om een echte boom in huis te halen voor amper drie weken?
het overgrootte deel van de kerstbomen gaat stuk(je) na kerst gewoon dood.

Maar als je een boom opgroeit in Nederland (weinig transport kosten) die buiten gekweekt word (weinig stook kosten) die niet veel milieuonvriendelijk insecticiden nodig heeft en een lange levensduur heeft is beter voor het milieu dan zijn neppe variant.

kort gezegd, een ja of een nee kan dus niemand je geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nog steeds "not done" (Tenminste dat is mijn mening)
Maar als je een nep bosje kan vinden waarbij je echt en onecht niet kan onderscheiden, be my guest, anders beter maar geen bloemen. (Nogmaals mijn mening)

Toegevoegd na 19 uur:
Volgens mij gaan kunstbloemen behoorlijk lang mee, daarmee, zullen ze ongetwijfeld mileuvriendelijker zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij ze mooi vindt, zet je ze toch neer?
Je bent beslist niet de enige als ik zie hoeveel kunstplanten en -bloemen worden aangeboden, van erg nep uitziende tulpen tot (waanzinnig dure) palmbomen die vrijwel niet van echt te onderscheiden zijn.
Dus 'not done', ik denk het niet, misschien bij sommige mensen die het 'fout' vinden, maar dat is hun probleem ;-) In jouw huis/kamer bepaal jij wat er staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies en dan is het dus "done"! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ik heb ze ook want ik vergat echte planten nog weleens water te geven en ten tweede kon ik ze niet neerzetten omdat mijn katten er niet vanaf konden blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je op vakantie gaat hoef je niemand in te huren om je planten water te geven.+
Natuurlijk niet "not done". Waarom? Er zijn tegenwoordig kunstbloemen te koop die niet van echt te onderscheiden zijn. Lekker neerzetten als jij daar plezier in hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede neppers zoals van Intratuin zijn tegenwoordig zeker DONE. Slechte varianten zijn NOT DONE!

Als je van 2 meter afstand denkt dat het echte bloemen of planten zijn dan is het toegestaan.

Hoe weet je wat goede neppers zijn? Laat een ander bij jou thuis de planten water geven. Hebben de neppers ook water gekregen dan zijn ze: net echt!