Hoeveel stoplichten staan er (ongeveer) in Nederland?

Ik ben een berekening aan het maken hoeveel energie het kost om alle stoplichten te "voeden"

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
10.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als verkeerslichten op groen staan, zijn het geen stoplichten dus het aantal stoplichten is niet stabiel/variabel.

Antwoorden (1)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5500 stop lichten lijkt mij bizar weinig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In online folder staat 5500 verkeerslichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
staat op pagina 8 (zie bron). Heb het ook niet zelf bedacht. Is folder van Rijkswaterstaat, lijkt mij een juist getal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmz... dat lijkt me ook niet helemaal correct idd. volgens mij staan er in amsterdam al 5500 ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord kan niet goed zijn. In elke plaats staat ene stoplicht en er zijn meer dan 5500 plaatsen.