Wat is goeier voor het milieu?

Begraven, cremeren of mogelijke alternatieven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeier -> leuk woord, maar moet het niet 'beter' zijn ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een goeie vraag;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach def rhymz had er een hit mee.. ik ben de goeiste ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig, dat nieuwe Nederlands... ;-)

Het beste antwoord

Het een is niet slechter dan het andere je maakt deel uit van de eeuwige cirkel der recycling je gaat dood je wordt verbrand of verteerd door bacterien etc, de mineralen worden door de planten opgenomen,de planten worden door de koe opgevreten,en de mens eet de koe, ziedaar je bent weer een onderdeel van een mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo ga ik er ook maar naar kijken;-) +10

Andere antwoorden (6)

Beide opties zijn millieubelastend. Maar de ernst ervan is redelijk te verwaarlozen.

Er bestaat een alternatief, dat iets minder slecht is:

De wilgentenen kist. Wilgentenen zijn volledig afbreekbare grondstoffen die aanzienlijk minder milieubelastend zijn dan hout en spaanplaat. Aan de twee kleuren (licht met donkere accenten) komen geen verfstoffen te pas, het gaat om natuurlijke accenten. Ook de verbindingen zijn natuurlijk, er worden geen verlijmingen toegepast. Hiermee levert de kist een belangrijke bijdrage aan het terugdringen van de milieubelasting van begrafenis en crematie.

en bekijk deze link ook even: http://www.groene-uitvaart.nl/page_1754.html

ook interessant!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
>+1
er zijn legio mogellijkheden om zo milieubewust mogellijk heen te gaan ,er zijn zelfs kisten van volledig afbreekbaar materiaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beterst is om je te laten operen door vogels. Zoals dat nog wel gebeurt in Tibet, Nepal en bij de Parsi in India.
Zie bron (als het tenminste door de censuur komt)

Toegevoegd na 18 seconden:
operen = opeten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
invriezen is denk ik het meest millieu vriendelijk, maar een beetje aan de dure kant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je daar geen gelijk in hebt. Om in te vriezen moet je zorgen dat het lichaam constant op dezelfde temperatuur blijft, waar veel energie voor nodig is. En hoe lang ga je dat volhouden? Na 200 jaar (wat zeg ik? veel eerder al) kent niemand je meer, maar je kost nog steeds wel energie. Tenzij je natuurlijk wordt begraven op de zuidpool. Maar met de huidige klimaatsverandering zou je dan ineens het probleem krijgen dat er lijken gaan aanspoelen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
behoorlijk NIET millieuvriendelijk!
vriesdrogen is heel milieubewust, het is in opkomst, dus nog niet zo bekend in nederland. na invriezen een paar dagen op -18 gr, word de ijsblok (de mens) zeg maar kapotgeslagen en droog verwerkt tot poeder, indien het in een milieuvriendelijke verpakking word begraven zou je er zelfs een boompje op kunnen laten groeien.

voor degene die me weer niet geloven hier de bron:

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.uitvaartkompas.nl/themes/sept2004/content/vriesdrogen.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezelf op sterk water laten zetten.