Er bestaat toch een vis die nieuwe organen genereerd? (Heb ik ooit ergens gelezen)

Een soort vis (erg lelijk) en de enige manier om hem te omschrijven is, tja... de pokemon Mudkip... xD voor wie niet weet hoe dat er uitziet:

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
2.3K
Kimath
12 jaar geleden
hahaha, dat plaatje :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hehehe

Het beste antwoord

Regeneratie (het volledig opnieuw aangroeien van verloren lichaamsdelen) komt bij verschillende soorten dieren voor, met name insecten en amfibiën. Bij 'hogere' diersoorten is het zeldzamer, hoewel het onder andere bij muizen maar zelfs bij mensen wel is waargenomen. (Levercellen).

De 'vis' waar jij op duidt, althans, als je hem vergelijkt met Mudkip, is geen vis maar een salamandersoort, de axolotl. Omdat dit een neotoon dier is (het plant zich al voor in het larvale stadium, en bereikt eigenlijk alleen de volwassen vorm door het (kunstmatig) toedienen van grote hoeveelheden hormonen), kan het ook ontzettend goed verloren gegane lichaamsdelen regenereren, niet alleen staart en pootjes, maar ook zijn nieren of stukken hersenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zet je nu een foto van je schoonmoeder op internet?
Kimath
12 jaar geleden
wat een schattig beestje :)
bamibal
12 jaar geleden
Jeroen, wil jij deze Axolotl niet zo beledigen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ook weer gelijk in, en ik leef met je mee (: