wie kan mij een aantal dingen vertellen over slechte energie (ik bedoel zoals kern energie) ??????

ik wil dingen leren weten zoals iets va kern energie . gemisch afval enz . en over de energie die we nu zoal gebruiken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu

Antwoorden (1)

Kernenergie is een van de meest efficiente manieren van energie opwekken. Zonder directe grootschalige vervuiling kan op een klein oppervlak een grote hoeveelheid energie worden opgewekt. Helaas is gebleken dat centralen bij een ongeluk zeer vervuilend kunnen zijn. Daarbij is het voor de verbruikte brandstaven nog geen goede opslag gevonden. Verder is het eigenlijk wel een redelijk ideale manier van stroom voorziening.

Toegevoegd na 12 minuten:
je vroeg per pm om extra uitleg. HIerbij: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kernenergie#Maatschappelijke_discussie