Mogen ze hier zomaar jagen ?

We horen al een tijdje kogels bij ons in de buurt in we hebben ze ook wel een zien jagen (op kaaien) en nu was mijn vraag: mogen ze hier wel jagen (er lopen hier ook herten en ik zou het heel jammer vinden als ze daar op gaan schieten ) oja, ik woon op het platteland in de Liemers ...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Alleen mensen met een jachtakte en een jachtgrond van min ca 40 ha mogen jagen. Dit mag normaal op wild als konijnen, hazen, fazanten en patrijzen in het daarvoor vastgestelde seizoen (voornamelijk in de herfst) voor Reëen en ander groot wild worden op basis van tellingen gekeken hoeveel er geschoten mag worden om de stand iets te reguleren. Bij overlast van bepaalde dieren worden ontheffingen verleend om de overlast te beperken. Het afschieten gebeurd alleen door getrainde jagers die een vergunning hebben. Zonder vergunning is het niet mogelijk een jachtwapen te hebben en te schieten op dieren met welk soort wapen dan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Daar zullen ze vast wel een vergunning voor hebben, ik keek ook eens raar op toen ze hier opeens fazanten uit de lucht schoten. Misschien zijn er wel teveel kraaien die zaden van de boeren opeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe mag je niet jagen. Ook niet op kauwen of kraaien.
Je hebt wel uitzonderingen, weet ik.

Ik denk dat iemand een nieuw geweer heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, daar is een jachtvergunning voor nodig!
Maar het gebeurt vaak genoeg dat mensen op het platteland voor de lol met hagel op kraaien e.d. schieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zolang diegene een vergunning heeft en zich aan alle regels houdt is het toegestaan. Bovendien heeft ieder natuurgebied één of meerdere jachtopzieners die de wildstand onder controle houden. Dat er gejaagd wordt op herten is goed mogelijk, dit gebeurt helaas vaak. Dit is nodig om de populatie in te dammen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ze mogen daar niet jagen tenzij die jagers een veergunningen hebben om op die plek te mogen jagen. maar meestal is dat niet het geval.