Waarom moet een chauffeur van een ophaaldienst voor klein chemisch afval zoveel administatie doen?

Ik werk bij de goederenontvangst van een kantoor. Daar komt wel eens een vrachtauto van de milieudienst langs die klein chemisch afval ophaalt. Op iedere doos of los ding moet een etiket. Hij moet alles opschrijven, gelukkig uiteraard niet alle batterijen die in een doos zitten. De chauffeur zei wel tegen mij, dat die administratie het meeste werk is. Waarom niet simpel ophalen? Bovendien, we moeten toch bezuinigen?

13 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Ik denk dat dat te maken heeft met het chemisch afval gedeelte. Ook al is het klein, je moet er rekening mee houden dat je er van alles bij kunt vinden en dat moet wel maar mooi naar de juiste plek gestuurd worden.
Toch kan ik me bedenken dat het handig zou zijn daar een geheel nieuw beroep voor te maken, maar dat bezuinigd dus weer niet... en tja iemand die alleen ophaalt? Misschien willen ze die arme man gewoon wat meer aan het werk zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Als men het goed administreert, kijkt men ook in de bakken of dozen wat daar allemaal in zit. Dat is onbegonnen werk, zeker bij klein chemisch afval. Dus het lijkt mij zinloos om toch etiketten te plakken met alle rompslomp van dien.