weet iemand leuke activiteiten om het milieu te beschermen ?

mijn mama is schepen van milieu in de gemeente machelen . weet er iemand misschien leuke activiteiten die we met de kindjes in de gemeente kunnen doen om de dwergvleermuis , huismus, veldleeuwerik en de ligusterstipspanner (vlinder) te beschermen ? dus ze te voorzien van eten , drinken ,schuilplaatsen .....
we moeten ook informatie hebben over die dieren .
waar ze leven ( zodat we dat gebied als beschermd kunnen aangeven ) , wat ze eten ( zodat we ze van voedsel kunnen voorzien ) , wat voor schuilplaatsen ze nodig hebben ,...............

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
2K

Het beste antwoord

nestkastjes maken, vlinder- of hommelkastjes.
Misschien is er ergens in de buurt een natuur-educatie-sentrum, waar je alles kunt leren over wat er in de natuur gebeurt.
Misschien kun je eens schrijven naar het WNF (wereld natuur fonds, die hebben ook een afdeling voor kinderen, en hebben misschien nog betere ideeen