Worden door de grote oliemaatschappijen de ideeën voor betere en efficiëntere waterstofmotoren tegen gehouden?

Zouden de grote oliemaatschappijen de invoering van de waterstof motoren tegenhouden omdat hun dan niks meer gaan verdienen aan de verkoop van olië. Ik heb het hier wel over waterstofmotoren die evenveel vermogen leveren als een olië motor.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu

Antwoorden (2)

Dat is al vaak gesuggereerd maar oliemaatschappijen zouden liever zelf de ontwikkeling ter hand nemen als ze er brood in zagen; dan zouden ze niet meer afhankelijk zijn van de Poetins, Kadaffi's en de Chavezzen van deze wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen de grote oliemaatschappijen houden bepaalde ontwikkelingen tegen.
De overheid zelf ziet liever ook geen grote veranderingen omdat zij hierdoor inkomsten kwijt gaan raken.
Een auto die bijv. 1:75 rijdt levert de overheid gemiddeld genomen 80% minder op aan benzineaccijns dan de gemiddelde auto van dit moment.
In de jaren '70 heeft ooit iemand een diodeschakeling ontworpen welke ingebouwd werd in of aangesloten werd op de carburateur.
Met deze schakeling was hij in staat om het verbruik van een middenklas auto welke een normaal verbruik had van 1:12 terug te brengen naar 1:70.
Revolutionair voor die tijd.
Dit zou de toekomst worden stond in alle kranten.
Helaas nooit meer iets van gehoord.
Hoe zou dit komen denkt u.....?
Natuurlijk zitten hier de overheid of de oliemaatschappijen achter.
Niemand die verdient aan olie en/of gas is gebaat bij een verandering van de energiemarkt,ook al acteert men naar buiten toe dat men graag een zo laag mogelijk gebruik ziet.
Voor wat betreft waterstof is men nl. ook al lang zo ver dat het geen probleem zou zijn auto's met waterstofmotoren op de markt te brengen.
Helaas wordt er geen aanstalte gemaakt de infrastructuur voor het tanken van waterstof aan te leggen.
Men WIL eenvoudigweg (nog) niet!!!
En...het zal er wellicht NOOIT komen.
Men zet niet voor niets in op andersoortige vormen zoals de electrische auto.
Op deze manier kan de overheid straks een vinger in de pap houden voor wat betreft haar eigen inkomsten omdat het waarschijnlijk zo zal gaan worden dat je straks je auto alleen maar op kan laden via een aparte elektriciteitsaansluiting bij jezelf thuis waarvoor dan weer een apart tarief zal gaan gelden incl. een nog te verzinnen nieuwe belasting om de accijnsverliezen goed te maken.
Waterstof is de overheid heel erg bang voor omdat volgens sommigen (dit is ook mijn mening) het straks voor iedereen mogelijk zal zijn je eigen energiecentrale aan huis te hebben welke niet groter zal zijn dan de gemiddelde CV-ketel van tegenwoordig.
Deze centrale zal worden aangestuurd door o.a. zonne energie en waterstof produceren waar je alle energie voor verwarming,warm water,auto etc.,etc...uit kan gaan halen.
Totaal onafhankelijk van overheid of energiemaatschappijen.
De ideale wereld natuurlijk,maar de overheid en energiebedrijven zullen trachten deze ontwikkelingen tegen te gaan omdat zij hier nu eenmaal niets aan kan verdienen.