Welk product is 'na gebruik' niet recyclebaar / opnieuw nuttig te gebruiken?

'Na gebruik' tussen aanhalingstekens, omdat er eigenlijk geen 'na gebruik' van toepassing is als je 't opnieuw kunt gebruiken.

Oftewel: welk product is na gebruik waar 't in eerste instantie / hoofdinstantie voor is ontworpen, niet recyclebaar / opnieuw nuttig te gebruiken?
(Of welk deel van een product.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
1.3K

Het beste antwoord

Alle produkten die van plastic gemaakt zijn.Plastic verdwijnt niet; het breekt af in alsmaar kleinere deeltjes.De Nederlandse kuststrook is de meest vervuilde van Europa.Volgens de Verenigde Naties zitten in elke kilometer oceaanwater 46.000 van die stukjes.Van de kleinere -die je niet met het blote oog kan zien- moeten er miljoenen per vierkante kilometer zijn.Alle chemische stoffen die via het plastic in de maag van de vissen terechtkomen, vind je ook in hun vetweefsel terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk is dat (grotendeels) olie? Want plastic wordt van olie gemaakt, en nog wat andere ingrdiënten?

Andere antwoorden (9)

Een condoom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo? Je kan 't rubber toch wassen en opnieuw iets van maken. Autobanden, wegdek, rubberen paaltjes, weet ik 't...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef alleen antwoord op de vraag, op deze manier is alles te recycelen. Het zouden wel hele rara paaltjes worden ;-) (sorry, kon het niet laten)!!
AWM
14 jaar geleden
Ook niet als kauwgum?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs niet als kauwum. Dan krijg je van die rare bellen met een extra bultje erop :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toiletpapier
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je toch weer opnieuw toiletpapier of krantenpapier van maken na reiniging?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
C.q. filtering / filtratie / etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe wil je het opvangen en scheiden van de rest wat in het riool komt? Dat proces zou veel duurder zijn dan een nieuwe rol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is misschien wel zo..
Okay: toiletpapier voor in het caravantoilet dan..dat lost helemaal op!
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle producten die worden omgezet in energie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar kan je die ook altijd opvangen op een nuttige manier?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt de energie die vrijkomt natuurlijk gebruiken voor andere doeleinden. Maar een bos dat in brand staat geeft ons alleen CO2 terug.
Je hebt pet-flessen die niet recycleerbaar zijn in tegenstelling met ref ( refillable -polyethyleen)Ik denk veel goedkope plastiekzakken kos het ook veel te duur om die zelfs in kleine hoeveelheden te vermengen. Papier dat al gerecycleerd is kun je niet tot in het oneindige recycleren ,wel in heel kleine verhoudingen toevogen aan andere pulp. Goeie vraag want er is nog veel werk aan de winkel in deze berg verspilling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brandstof oftewel benzine en diesel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maandverband