Brand bij Moerdijk ? Hoe erg is het voor het milieu als de reststoffen en chemicaliën neerslaan en de bodem verontreinigen ?

Het gebied ongeveer van Moerdijk - Dordrecht- Utrecht - Apeldoorn - Arnhem - Den Bosch - Breda.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu

Antwoorden (4)

Dat is compleet afhankelijk van wat er precies naar beneden komt en in welke hoeveelheden. Daar nu wat over zeggen is complete speculatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een beetje afwachten, wat er in de voorraadtank e.d. heeft gezeten. Ik begreep dat het bedrijf voor verschillende klanten chemicalien in kleinere verpakkingen stopt. Dat kan dus vanalles zijn. Als bodemverontreiniging hierdoor optreedt, is het geluk bij een ongeluk, kan direct begonnen worden met bemaling rondom de fabriek, om de bodem te zuiveren en de verontreiniging weg te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal na de ramp na bodemmonsters meer uitslag moeten geven.Bij mijn bedrijf vroeger was er ook eens een zoutzuur golf ontsnap waarna de zuren regen neer kwam op de auto's waarna deze allemaal lak schade hadden en deze door een gespecialiseerd bedrijf hersteld zijn . Wat daar precies ontsnap is moet nog vrijgegeven worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben bang dat er meer schade zal zijn dan er nu wordt toegegeven. Soms is schade niet eens nu, maar wel later merkbaar. We moeten even afwachten tot men iets bekend maakt. Maar mogelijk wordt niet alles bekend gemaakt.