Weet iemand toevallig hoeveel vogels er uithongeren elk jaar ?

Er word nu heel de tijd gesproken over de oostvaardersplassen, over de uithongerende runderen ed. Maar weet iemand toevallig hoeveel vogels bijvoorbeeld ieder jaar sterven aan uithongering ? Of egels, of iets in die richting. Ik vraag me echt af of we ons nou alleen druk maken omdat we het zo goed zien of omdat het uniek is in nederland dat er dieren in de natuur verhongeren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn mensen die zeggen dat hongeren ook de natuur si, maar ja het is geen natuur zoveel dat wij dit land hebben volgebouwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lalena.... mee eens , maar als je zegt afschieten om de dieren uit hun lijden te halen is het ook niet goed.
wat moet je dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Midas Dekkers had daar ooit een column over: die ging ongeveer als volgt: als al die vogeltjes zouden blijven leven zou de hele wereld onder de vogels zitten. Hij had een beeld van jouw grasveld in je tuin bedekt onder een dikke laag mussen. Zijn conclusie: "Er wordt wat afgestorven in de natuur en dat is maar goed ook."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dette... wijze woorden van een wijs man.
zolang niemand er last van heeft,hoor je ook niemand.

Het beste antwoord

er sterven heel wat vogels de hongerdood in nederland.
onlangs las ik over de zilvermeeuw, dat meer dan 50% van de jongen het eerste jaar niet overleeft.
verder zie ik veel uitgehongerde vogels, die dat niet altijd zijn door voedselgebrek.
koeten en alken die in olie terecht komen, kunnen niet meer duiken naar voedsel, en zijn bovendien onderkoeld.
noordse stormvogels eten niet meer, omdat hun maag volzit met onverteerbaar plastic.
veel duiven zijn ziek, en eten daardoor niet meer.
het is aan de orde van de dag.
alleen als er weer eens een olieramp gebeurt, veren de mensen even op.
wat betreft de oostvaardersplassen: de media zitten hier bovenop, met beelden van hongerende en stervende dieren.
logisch dat mensen zich dat meer aantrekken.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je geeft zelf het antwoord al.
het is de natuur.
de mens bemoeit zich er te veel mee.
de ene keer is er voedsel genoeg, dus veel jongen, de andere keer te weinig dus veel sterfte.
de natuur heeft zijn eigen wetten.