blijven vlaggetjes die op een bergtop worden gezet door bergbeklimmers staan?

of worden deze eens in de zoveel tijd verwijderd door een opruimings team? ook in verband met de natuur/ milieu

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
1.8K

Het beste antwoord

Vroeger was dat wel zo. Tegenwoordig is dat niet meer zo. Op echt hele hogen bergen laten ze soms nog wel eens zuurstof flessen achter. Het is vaak moeilijk om die mee terug te nemen. Berg bergbeklimmers die omkomen blijven ook vaak op de berg achter.

Makkelijk bereikbare toppen zijn vaak een grote verzameling van rommel en gedenk plaquettes die mensen daar achterlaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (3)

Deze valggetjes blijven gewoon staan. Kan natuurlijk wel zijn, dat ze op den duur omwaaien en vervolgens verdwijnen.

Er wordt zelden vuil vanaf de berg mee naar beneden genomen, omdat dit gewoon een kostbare en moeilijke klus is. De bergen zijn hierdoor langzaam maar zeker aan het vervuilen.
13 jaar geleden
Vlaggetjes werden vroeger gebruikt, als een top word beklommen.
Tegenwoordig staat er meestal een bord, waar je dan een bericht achter kan laten.
Maar ben je de eerste die een top weet te bedwingen, dan kan je dus een vlag planten en deze blijft dan ook staan.
Er word wel regelmatig een hele grote schoonmaak gehouden, onder andere op de mount everest.

Zie bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze maken tegenwoordig biologisch afbreekbare vlaggetjes. Ik weet niet of het waar is, maar het zou wel een goed idee zijn.