Waarom is er vaak een sterkere wind in het weekend?

Ik volg de opbrengst van windenergie via een app. Het valt mij op dat er vaak meer windenergie is op zaterdag en zondag of misschien is het op de niet- werk dagen.

8 maanden geleden
3.1K
erotisi
8 maanden geleden
Mss door minder gebruik privé zonnepanelen in het weekend
tinus1969
8 maanden geleden
Wat meet die App precies? Wat je opwekt of wat je teruglevert?
Inekez1
8 maanden geleden
Je stelt de vraag verkeerd.
Kennelijk is er in de weekenden meer (netto?) opbrengst windenergie. Dat wil niet zeggen dat er dan ook meer wind is. Er kunnen andere oorzaken zijn. Misschien wordt doordeweeks een deel van de windmolens stilgezet voor onderhoud en draait in het weekend alles mee? Of de opbrengst in de app is alleen wat er netto wordt geleverd aan het net, terwijl doordeweek een deel van de opbrengst direct wordt verbruikt? Over welke opbrengst windenergie gaat het? Van je eigen windmolen? Van 1 park, of van gemiddeld alles in Nederland? En meer of minder ten opzichte van wat? Netto opbrengst, of procentueel?
beleg
8 maanden geleden
https://apps.energiesparen.be/stroomvoorspeller
:dit is het adres van de site.

Antwoorden (1)

Ik denk dat het toeval is. Hert weer kan geen kalender lezen....
8 maanden geleden
beleg
8 maanden geleden
Dat is juist maar ik heb een weerman al eens dezelfde opmerking horen maken maar hij gaf er geen uitleg bij. Ik let er sindsdien al meer dan een jaar op en het klopt zeer vaak wel.
ronron1212
8 maanden geleden
Valt ook geen uitleg aan te geven.
Cryofiel
8 maanden geleden
Ik kan mij er wel een uitleg bij voorstellen. Maar of dat de juiste uitleg is...?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 maanden geleden
Je zou kunnen beredeneren dat de industrie (vervuiling) een bepaalde invloed heeft. Of het woon/werk verkeer. Maar dat lijkt me sterk. Ik zie dat verband niet zo snel.
beleg
8 maanden geleden
Daar kan ik in volgen, ik zou denken dat daar wel iemand onderzoek naar doet dan.
beleg
8 maanden geleden
de website: https://apps.energiesparen.be/stroomvoorspeller