Het kan zo warm worden in Death Valley omdat het ligt ingesloten tussen verschillende bergketens. Koude luchtstromen vanaf de Stille Oceaan worden door deze bergen tegengehouden. Hierdoor valt er dus ook nauwelijks regen in Death Valley en is Death Valley de warmste plek op aarde.
een jaar geleden
Dat komt door de beschutte ligging tussen de bergen. Het dal heeft een warm woestijnklimaat en ligt 86 meter onder de zeespiegel. Death Valley maakt deel uit van het Grote Bekken en de Mojavewoestijn. Het Grote Bekken watert niet af naar een zee of oceaan. Water in dit gebied kan daardoor alleen via verdamping weg.

Door de combinatie van lage ligging, opwarming door de zon, warme bergwinden en gevangen warme lucht kan het in deze vallei zo extreem heet worden.
Amadea
een jaar geleden
Het gebied is zo droog en heet omdat er een aantal bergruggen liggen tussen de vallei en de Stille Oceaan. Wolken regenen leeg op deze bergruggen, waardoor er in Death Valley vrijwel nooit regen valt, minder dan 50 mm per jaar. Bovendien ligt het gebied zeer laag, in Death Valley bevindt zich het laagste punt van Noord-Amerika. Dit laagste punt bestaat uit een zoutmeer, Badwater genoemd, en ligt 86 m onder de zeespiegel.
een jaar geleden
Death Valley is een woestijn in Californië, VS. Door de lage ligging en de omringende bergen is er weinig luchtcirculatie, waardoor de warmte niet kan ontsnappen. Daarnaast is er weinig neerslag, waardoor de warmte niet wordt verzacht.
10 maanden geleden