Hoeveel regen valt in september in mexico?

Ik ben van plan om in september naar Puerto Vallarta te gaan, nu staat mexico dan alleen bekend om het regenseizoen. Valt er nu daarwerkelijk zoveel regen?

een jaar geleden
2.6K
Learas
een jaar geleden
Wat bedoel je hier mee te zeggen? @Antoni
TurfGraver
een jaar geleden
@Learas, Antoni geeft antwoord op je vraag.
B.t.w. je kunt ook reageren bij de antwoord. :)
Antoni
een jaar geleden
Hoeveel regen er valt wordt gewoonlijk uitgedrukt in aantal millimeters. In september valt in Puerto Vallarta gemiddeld 111 mm. In Nederland zo'n 19 tot 37 mm. Dat verschil is dus best groot in het nadeel van Mexico. Ook het verschil in aantal regendagen is groot (24 in Puerto Vallarta tegenover 11 tot 15 in Nederland). Ik las nog op een website dat de regen tijdens het regenseizoen in Mexico vooral aan het eind van de middag valt. Het regent dus niet dagenlang aan één stuk. Misschien is dat nog handig om te weten.
Antoni
een jaar geleden
Ik heb niet alleen vermeld hoeveel regen er valt in Puerto Vallarta, maar ik heb deze hoeveelheid vergeleken met Nederlandse cijfers om je een betere indruk te geven van hoeveel regen er valt in Mexico. Alleen maar de cijfers van Puerto Vallarta maken maar weinig duidelijk.

Antwoorden (1)

Op de website https://www.bestereistijd.nl/ vind je de volgende informatie:

Wat is het weer van Puerto Vallarta in september?

Gemiddeld is het maximaal 28°C in september in Puerto Vallarta en minimaal rond de 22°C. De zeetemperatuur ligt rond de 31°C. Er valt in september op 24 dagen neerslag met een totaal van 111 mm en het is deze maand 6 dagen droog in Puerto Vallarta.

Vergelijk dat eens met Amsterdam:

Wat is het weer van Amsterdam in september?

Gemiddeld is het maximaal 18°C in september in Amsterdam en minimaal rond de 13°C. De zeetemperatuur ligt rond de 17°C. Er valt in september op 15 dagen neerslag met een totaal van 37 mm en het is deze maand 15 dagen droog in Amsterdam.

of met Maastricht:

Wat is het weer van Maastricht in september?

Gemiddeld is het maximaal 19°C in september in Maastricht en minimaal rond de 11°C. Er valt in september op 11 dagen neerslag met een totaal van 19 mm en het is deze maand 19 dagen droog in Maastricht.
een jaar geleden
Inekez1
een jaar geleden
+
Houd er ook rekening mee dat de luchtvochtigheid behoorlijk hoog is in het regenseizoen. In combinatie met de vrij hoge temperatuur (25+ graden) voelt dat al snel heel benauwd aan.
Antoni
een jaar geleden
Dank voor het duimpje omhoog en voor de aanvulling, @Inekez1!