is er ooit iemand achter gekomen of er iets in het zwarte gat zit?

mensen zeggen veel maar wat is waar?

TurfGraver
"Waar" is wat overeenkomt met jou overtuiging. Bewijzen of kennis kan mogelijk jou overtuigen.

Antwoorden (2)

in een zwart gat word je direct geplet maar zwarte gaten bestaan ook maar tijdelijk dus er is een kleine (maar mogelijke!) kans dat je het dan net overleeft. Maar wat er eerder in is geweest is weg. we zullen dus nooit zijn wat er in een zwart gat zit. In Science-fiction films zie je mensen in een raket in een zwart gat gaan en in een ander universum uitkomen. Het is een super kleine kans dat dat mogelijk is. Waarschijnlijk is en blijft het gewoon
Science-fiction dat je in een zwart gat ineens een zwevende tafel ziet of zo. Hopelijk is dit een antwoord op je vraag.
nee. niemand is er ooit achtergekomen
Toegevoegd op 14 januari 2020 16:17: tekst
Volgens de algemene relativiteitstheorie is een zwart gat een gebied in de astronomische ruimte waaruit niets, zelfs licht niet, kan ontsnappen. Dit is het gevolg van een extreme vervorming van de ruimtetijd die hier optreedt, door de zwaartekracht van een zeer compacte enorme massa.
Rondom een zwart gat is er een denkbeeldig oppervlak dat als grens fungeert, de zogeheten waarnemingshorizon. Vlak boven deze waarnemingshorizon kan het licht nog net wel aan de enorme zwaartekracht ontsnappen.
Als de de eerste woorden goed leest:
algemene relativiteitsTHEORIE
Als je onder de link de tekst leest van de verschijnselen en de metingen en daarna de verklaringen kom je steeds het woord WAARSCHIJNLIJK tegen.
Toegevoegd op 14 januari 2020 21:58: tekst