Hoe dik moet ijs zijn om op te kunnen schaatsen?

Ik wil graag schaatsen op natuurijs, maar hoeveel cm moet het ijs dan zijn?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

De vraag: "hoe dik moet ijs zijn om erop te mogen schaatsen", is een moeilijk te beantwoorden vraag. Hoe dik het ijs moet zijn hangt namelijk van vele verschillende factoren af. Ben je alleen op het ijs of wordt er een toertocht georganiseerd waar een paar honderd schaatsers aan deelnemen? Daarnaast is het van belang hoe oud het ijs is. De samenstelling van jong ijs is heel anders, dan dat van oud ijs dat al meerdere keren gedeeltelijk gesmolten is geweest. Goed en veilig natuurijs moet minimaal 5 tot 7 centimeter dik zijn.