Dat ziet eruit als gewone wolken. Ze hangen welliswaar wel heel laag.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe hoog komen deze wolken?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zo dik als de wolken zijn.
Van enkele meters tot tientallen meters..
En als ze weer ophoog gaan drijven veel hoger. :p
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Filmpje van mist uit de lucht:
https://www.youtube.com/watch?v=-UBGU-Rh-ZQ
De bovenkant van een mistlaag kan er nog behoorlijk bobbelig uitzien.

Het verschil met het zicht op de bovenkant van een gewone wolkenlaag komt mooi tot uitdrukking als er hoge gebouwen e.d. doorheen steken, of als de mistlaag recht van boven bekeken gedeeltelijk doorzichtig is.

Dit wordt fraai zichtbaar gemaakt in veel foto’s die je o.a. kunt vinden door online te zoeken op afbeeldingen, met de combinatie van losse zoektermen: what does fog look like from above. Er hoeven ditmaal geen aanhalingstekens omheen: ik zag zelfs meer goede resultaten bij gebruik van alleen de serie losstaande zoekwoorden.

Toegevoegd na 1 uur:
Zuiver ten aanzien van het aanzicht van mist van bovenaf zou je het kunnen vergelijken met de bovenkant van stratuswolken of stratocumuluswolken. Verblindend wit als de zon er op schijnt. En door die weerkaatsing is het op de grond dan juist opvallend somber weer.

De piloten van een vliegtuig kunnen vanaf wat grotere hoogte soms nog vrij goed verticaal en schuin naar beneden door de mist heen kijken. (En de zon kan er zo ook behoorlijk ver in schijnen.)
Maar wanneer die piloten dan later tijdens de eindnadering _bijna_ horizontaal door de mist heen moeten kijken, wordt de mist ineens wél een groot probleem. Daarom is meting van het horizontale én het verticale zicht bij de landingsbaan erg belangrijk.
Het zicht schuin naar beneden door een mistlaag is vaak aanzienlijk slechter dan wat er op de grond horizontaal te meten is op ooghoogte. De mistlaag kan op enkele tientallen meters hoogte een stuk dichter zijn dan vlak boven de grond. In verband hiermee wordt de gemeten waarde “baanzicht” (runway visual range) vlak boven het begin van de landingsbaan bij de beoordeling of landen veilig mogelijk is anders geïnterpreteerd dan het zgn. “meteorologische zicht” (visibility).
Bordensteker
8 jaar geleden
vanuit satelliet beelden bedoel je? Gewoon precies hetzelfde of bij heel veel mist word het beeld wat wazig. Als je vanuit minder hoog perspectief bedoeld is het anders. Dan zie je een soort lage wolk. FOTO:

Toegevoegd na 1 minuut:
De fotos waren er niet bij...Fout van goeievraag denk ik.

Toegevoegd na 3 minuten:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/17/Space_Shuttle_Challenger_moving_through_fog.jpg

http://www.bashbro1nwseniorsoftball.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/The.Space.Needle.2012.fog.jpg

Sorry ze zitten er weer niet bij. Mar hier zijn ze als linkje