Hoe werkt dat met die cijfers bij weeronline?

Op de foto het weer voor een week voor uit. Wie kan mij vertellen hoe dat werkt met het weercijfer? Bijv maandag: een graadje kouder dan dinsdag, 5% meer kans op regen maar de totale hoeveelheid is 2,5 mm lager. Hoe kan het dat maandag dan een lager cijfer krijgt dan dinsdag? Is ergens te vinden hoe dat met die cijfers werkt? Welke parameter is het meest beslissend hierin?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (2)

De KANS op neerslag heeft een hoger gewicht dan de hoeveelheid, immers nat = nat. Op maandag is dat 75% en op dinsdag maar 70%.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oja 5% verschil is meteen verschil van TWEE cijfers... dat is niet logisch want dan ben je veel sneller naar een 1 of een 10.
Even je cursor op het weercijfer van vandaag plaatsen en je krijgt uitleg. "Het weercijfer begint met een 10. Wanneer bijvoorbeeld wind en regen een negatieve invloed hebben gaan er punten af. De minimale score is een 1" Een zonnige en windstille dag krijgt dus een 10, een dag met voortdurend regen en harde wind een 1. Hoe de tussenliggende cijfers precies worden bepaald zegt de site niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Precies, geen antwoord op mijn vraag dus want dat kon ik ook nog wel lezen....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan lijkt het me het beste als je het aan henzelf vraagt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, ik vraag het hier en als jij het antwoord niet weet moet je geen antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als jij bij je vraag duidelijk had vermeld dat je al wist hoe het op weeronline is uitgelegd had ik me de moeite van het antwoord geven wel bespaard.