Wat was het grootste temperatuurverschil binnen Nederland op dezelfde dag?

Vandaag was het in Limburg 37 graden, terwijl het in Zeeland 17 graden was. Een verschil van 20 graden, op hetzelfde moment van de dag. Is dit een record, of bestaat er een ander record?

8 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Dit lijkt een dagrecord.

Nachtrecord:
Op 9 februari 1996 was het in Twente -21 graden. Vlissingen bleef op -1.6 graden steken. Een verschil van 20 graden.

Dagrecord tot nu toe:
Op 10 juli 1968 lag er een warmtefront over ons land. In Limburg werd het bijna 30 graden, Leeuwarden kwam niet hoger dan 13.9 graden.
Een verschil van 16 graden.
8 jaar geleden
wilkers
8 jaar geleden
Interessant! Leuk ook dat het dagrecord van 1968 is verbroken gisteren. Het verschil was gisteren namelijk 21 graden (38 Limburg vs 17 graden Zeeland)