hoe kan het dat het ergens regent en 200 meter verder op droog is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Ivana
9 jaar geleden
Als er geen wind staat kan dat, bij wind zie je dat niet gauw gebeuren omdat de grens dan vervaagd wordt door verwaaiing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hoe kan het dat het ergens regent en 200 meter verder op droog is? Ehh als dat niet zou kunnen zou het overal op de wereld tegelijk regenen, of niet.
Reddie
9 jaar geleden
Als je onder de douche staat is het een meter verrder ook droog.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Omdat er een verschil bestaat tussen regen en buien.

Antwoorden (2)

Voor regen is maar 1 enkele wolk nodig ; het regent niet alleen aan een egale loodgrijze hemel. Dus kun je inderdaad zeer, zeer plaatselijke regenbuien hebben. En die trekken dan ook in de regel snel weer weg. Misschien is-ie dan nog niet leeg, en begint het 200 meter verderop te regenen.

Maar ook een overtrekkende grote regenbui is natuurlijk niet op alle plaatsen tegelijk ; er kan makkelijk een paar minuten verschil zitten tussen de ene plaats en de volgende.

Het zal niet snel gebeuren dat het op de ene plek urenlang, de hele dag regent, en 200 meter verderop de hele dag mooi weer is. Daarvoor is de lucht teveel in beweging, zelfs op een schier windstille dag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Omdat regen alleen uit een regenwolk valt en die zijn eindig in hun omvang. Alleen het gebied waar de wolk boven hangt ontvangt regen. Sta je daar 200 meter naast, dan hoef je je paraplu niet op te steken.