Kan iemand mij de relatie verklaren tussen hoge luchtdruk en mooi weer en lage luchtdruk en slecht weer?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Bij hogere luchtdruk verdampt water moeilijker waardoor zich minder (tot geen) wolken vormen.
Bij lage luchtdruk verdampt water gemakkelijk (ook al bij lagere temperaturen) waardoor er meer wolken ontstaan die op hun beurt dan weer meer regen kunnen veroorzaken.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eigenlijk simpel
Hartelijk dank voor je reactie
vr gr Henkaren

Andere antwoorden (1)

Meestal hebben wij bij lage luchtdruk aanvoer over zee. Die lucht is dus behoorlijk vochtig. Bij hoge luchtdruk komt de lucht uit het oosten (land, is droger).