hebben we echt ruimtevaart nodig om het weer te voorspellen?

Kunnen we ook zonder ruimtevaart het weer voorspellen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het is mogelijk om het weer te voorspellen zonder satelieten, maar aangezien het weer is opgebouwd uit vele lagen boven op elkaar kan een grondstation soms niet alles zien.
Hetzelfde geldt voor satelieten, maar samen vullen ze elkaar tot bijna 100% aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Het is mogelijk zonder satellieten, maar de voorspelling wordt minder betrouwbaar. (+)

Andere antwoorden (1)

Ja, meetstations op de grond zijn het belangrijkst bij het voorspellen van het weer, maar satellieten geven veel (aanvullende) informatie, zoals de plaats en temperatuur van de wolken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met satellieten krijg je ook een beter beeld (namelijk van boven) en de camera's kunnen grote gebieden overzien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De 'ja' van m'n antwoord slaat trouwens op je 2e vraag ^^