Hoe koud is het op de zuidpool?

Volgens de standaard weer app van de iPhone wordt het op de zuidpool deze week ruim 20 graden. Dit kan toch niet kloppen? Of is dit een plaatsje met die naam?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien zuid Polen, daar is het nu ongeveer 17 graden celsius.

Antwoorden (2)

Wanneer het bij ons winter is is het daar zomer. Dan kun je er naar toe reizen en dan liggen de temperaturen rond de -40 graden Celsius.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik besef dat ik mijn vraag niet goed gesteld heb. Mijn fout.
Ik wil eigenlijk weten of die app wel goed en betrouwbaar is.
Als ik een + had kunnen geven met mijn iPhone had ik hem gegeven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voeg tevens een bron toe met de actuele tempratuur. Deze staat onderin op de site van de bron
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.hetonbekendecontinent.nl/
Sorry deze site even wennen aan de app
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De zuidpool is erg groot, het zou er nu volgens jouw link -72 graden zijn! Vind ik toch behoorlijk laag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, klopt wel, ik ben even verder gaan zoeken maar ik denk wel dat er stukjes warmer zijn ergens op antarctica.
Nee, dit kan niet kloppen want de hoogst gemeten temperatuur ergens op Antarctica is maar 14,6 graden op 5 januari 1974. De laagste temperatuur ooit gemeten daar (en op aarde) was -89,2 graden op 21 juli 1983.

Het is daar nu bijna winter dus die 20 graden is echt helemaal fout. Deze dagen ligt de temperatuur op antarctica tussen de -50 en -70 graden.