Ik denk niet dat er een specifiek instrument is dat kan voorspellen dat er regen gaat vallen. Dit omdat het van verschillende factoren afhangt dat het gaat regenen, temperatuur en vochtigheid enz.
Wel kun je aan een barometer zien of er een risico is dat het gaat regenen.
Aan een vochtigheidsmeter kan je zien dat er genoeg vochtigheid in de lucht is om bij een bepaalde temperatuur het risico te hebben dat het zal regenen
Hetzelfde kan je doen met een termometer
Maar een toestel dat voorspelt, dat het op die datum, om dat uur gaat regenen dat bestaat.
Robby BB