waarom wordt in het dagelijks weerbericht bij de NOS de straalstroom niet meer vertoond ?

Een jaar of 8 geleden werd daar vaak melding van gemaakt en kon je aan de hand van die gegevens het weer van ver vooruit volgen. Nu mis ik deze gegevens en ik begrijp niet waarom !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Die gegevens zijn er natuurlijk gewoon nog, bijv hier http://www.meteo-bleiswijk.nl/straalstroom.html maar het is inderdaad gesneuveld in het weerbericht. Ik denk dat het voor veel mensen toch ook wat onduidelijk was en de straalstroom was de afgelopen 3/4 jaar ook erg anders dan daarvoor (zie eerste bron)

De straalstroom wordt natuurlijk wel verwerkt in het weerbericht en jij hebt die niet echt nodig om te weten wat het weer gaat worden omdat de trend prima te zien is op http://www.weeronline.nl/ voor elke plaats en tot 14 dg vooruit. Dit is zo'n vooruitgang met 8 jaar geleden dat alleen de straalstroom maar onduidelijk is.

In het weerbericht laten ze ook altijd de trend zien en die is betrouwbaarder dan het weerbericht van 8 jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, hier heb ik wat aan. Ik heb "Bleiswijk" op mijn favorieten gezet, zodat ik dagelijks de ontwikkeling kan volgen. hartstikke bedankt.