Valt de meeste regen/ sneeuw in zee of op het land?

De oppervlakte aan zee, is natuurlijk veel groter dan die van het land, maar op land valt er weer veel regen tegen de bergen aan door 'stuwing' , maar aan de andere kant zijn er weer veel tropische stormen op zee, die zeer veel water geven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben wel benieuwd naar de antwoorden. Toen wij op Tenerife waren zag je de wolken ontstaan boven zee, die werden dan naar het eiland 'getrokken' en bleven daar hangen. Niet veel regen gehad toen, maar boven zee blijven de wolken ook niet hangen, dus lijkt het wel of er meer neerslag boven land valt.

Het beste antwoord

74% van de regen valt volgens de bron op zee, de overige 26% op land. Zeer goede vraag overigens!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed gevonden, plus voor de vraag én het antwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op het ogenblik valt de meest regen in Zeeland lijkt het wel. ;-) +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet jullie die provincie ook maar anders noemen als ZEEland!
Maar ook hier, is het niet bepaald, wat je noemt droog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vorig jaar drie maanden van warmte en grote droogte.
Dit jaar drie maanden van koel en regenachtig weer.
maarrrrrrrrrrrrrrrr eens zal het weer omslaan. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, vast wel, dan wordt het strenge vorst en veel sneeuw, die op en in het Rana natuurpark gaat vallen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk er al naar uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt!