Is het een fabeltje, dat een onweersbui niet makkelijk een rivier oversteekt, of is het juist?

Wij wonen en woonden een paar honderd meter van een rivier ( de IJssel). Vroeger als kind werd ons bij onweer altijd gezegd, dat de bui niet dichter bij zou komen, omdat de rivier er tussen zat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

Dat schijnt inderdaad een fabeltje te zijn!
Nou kan ik uitgebreid in mijn eigen woorden gaan vertellen waarom, maar het is makkelijker als je onderstaande site even opent, daar staat het allemaal in ;-)
Bron is van het KNMI.
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/3860/onweer-over-rivieren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is de originele site: http://www.knmi.nl/cms/content/23843/onweer_over_rivieren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank Pelle.
En andere plussers
Èn minner.... wat is er niet waardevol aan mijn antwoord, wil je dat vertellen?
Cryofiel
11 jaar geleden
Misschien iemand die heel hard gelooft dat dit geen fabeltje is, maar waarheid. Als jij vertelt dat een geliefd geloof slechts een fabeltje is, wordt zo iemand boos.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ìs een mogelijkheid.... maar geldt niet voor iedereen gelukkig ;-)
Zou wel dieptriest zijn als iemand boos wordt om dit antwoord trouwens LOL!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat dat komt omdat het toch van iets geks uit gaat, lees de reacties maar onder jouw link.... Je had beter meteen mijn link kunnen geven LOL
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;-)
Sorry Pelle, je hebt gelijk. Ik zal de volgende keer meteen jouw link gebruiken LOL!!!
Cryofiel
11 jaar geleden
Het was in Wendy's link ook wel duidelijk dat het oorspronkelijke artikel met kennis van zaken is geschreven, en dat de niet-gelovende reacties van mensen zijn die precies in die waarnemingstruc trappen die in het artikel wordt beschreven. "Ik zie het, dus het is waar." Terwijl het artikel duidelijk uitlegt dat je maar een *deel* van het gebeuren ziet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
cryo dat weet ik ook wel, maar ik wilde met mijn link als antwoord komen en toen bleek die er al te staan dus heb ik hem maar neergezet zodat dat zoekwerk niet voor niks was. Wendy: ja voortaan gewoon mijn linkjes gebruiken hahaha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit maakt de minnetjes dan weer goed!

Andere antwoorden (1)

Er zijn inderdaad plaatsen waar onweer moeilijk verheen gaat.
Of dat met de IJssel ook het geval is, weet ik niet maar dat het moeilijk over de Maas en de Peel gaat heb ik in het verleden meermaals meegemaakt.