Welke organisatie/site is betrouwbaar wat betreft het weer?

Zoals de meeste schaatsfans in Nederland houd de elfstedentocht mij de afgelopen dagen bezig. Ik heb op een aantal verschillende site's gekeken wat het weer wordt, maar vaak worden er verschillende weersverwachtingen gegeven. Dus de vraag: welke site/organisatie is betrouwbaar wat betreft het weer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

In België zijn ook schaatsfans en die zijn daar ook mee bezig!
De beste site voor het weer is meteo.fr. Die wordt door alle profs gebruikt. Maar buiten Frankrijk moet je nu betalen.
Ik gebruik nu als gratis site degene in de link. Die is heel vaak juist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weeronline.nl heeft het meestal bij het "juiste"eind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je
Zelf gebruik ik de Android-applicatie 'WeatherPro' van Weer.nl. Voorspellingen kloppen met die van Google en Accuweather.

Toegevoegd na 36 seconden:
Ze hebben ook een website (zie bron).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut. www.knmi.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een beetje lood om oud ijzer, bij instabiele omstandigheden zijn de voorspellingen altijd wel met een korreltje zout te nemen, de organisaties hebben allemaal professionele weerkundigen in dienst en maken gebruik van dezelfde data. Stel dat blijkt dat het KNMI 1% beter is dan de rest maakt dat op een onzekerheid van 40% niet zo veel uit.

Op zich waren alle voorspellingen behoorlijk goed, met uitzondering van het "gut feeling" van Piet Paulusma, vlak voor de laatste vorstperiode.