Is er een manier om uit te rekenen of na te kijken of het op een bepaalde datum/dag bijna elk jaar mooi weer is?

Voor het geval je gaat trouwen of een vakantie in nl of buitenactiviteit wilt plannen waarbij je mooi weer nodig hebt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je drie keer achter elkaar een zes gegooid hebt met een dobbelsteen is de kans dat het je nog een keer lukt precies 1 zesde. Vrij vertaald: ook als het de afgelopen jaren op 1 juni mooi weer was, is er een net zo grote kans als alle andere jaren dat het op 1 juni zal regenen. Het is niet mogelijk om voor een bepaalde dag voorspellingen te doen, afgezien van de normale zomer/winter trends.

Antwoorden (3)

Als je het elk jaar zou bijhouden zou er een dag kunnen uitkomen wanneer het vaak mooi weer is, dit wil niet zeggen dat je er vanuit kunt gaan dat in de toekomst dat ook zo is, dit komt omdat het weer altijd verschilt, door windrichting, lage/ hoge drukgebieden, en neerslag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt de Enkhuizer Almanak kopen, daarin staan gemiddelden tot jaren terug. Ook de website van het KNMI geeft informatie over weersomstandigheden van bepaalde perioden over jaren.

Als je overigens de beste datum gevonden hebt, laat me dat dan even weten, ik wil namelijk ook graag buiten trouwen! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee,dat is niet mogelijk. Ook hier geldt: Resultaten behaald in het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst.