Dat komt door ons gematigd zeeklimaat.

Toegevoegd na 27 seconden:
Lees hier verder:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klimaat_van_Nederland
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doordat we in een zeeklimaat leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat valt best wel mee,kijk maar eens over een jaar.
er zijn veel meer droge dagen dan natte,ons gevoel zegt dat,omdat we niet van regen houden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland regent het niet zoveel omdat we geen hoge heuvels hebben. De meeste regen valt in middelgebergten die niet te ver van de kust afliggen door stijgwinden. Vogezen, Eifel. In hooggebergten is nog meer neerslag maar valt het vaak als sneeuw.

Ook streken in Europa die dicht tegen de oceaan (Asturia, Ierland) aanliggen hebben meer neerslag, dit vanwege de warme golfstroom neem ik aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nederland ligt in een klimaatzone met overwegend westenwind. Die wind komt van over de oceaan waar die veel vocht opneemt. De luchtdruk van het land is vaak hoger dan die welke van zee komt. Lagere luchtdruk betekent lichtere lucht. Deze lucht wordt bij westenwind omhoog geduwd tegen de zone van hoge luchtdruk. In de koudere bovenlucht condenseert de vocht tot wolkendruppeltjes. Op gegeven moment worden deze zo zwaar dat ze naar beneden vallen: regen. Dit proces komt in Nederland bijna het gehele jaar door voor, daardoor lijkt het of het hier veel regent. Dit valt echter best mee. In andere streken valt er 10 tot 15 keer meer regen, maar dan binnen korte tijd bij bakken tegelijk, uit de hemel. De neerslag verdampt daar ook sneller dan hier. Hierdoor lijkt het in Nederland langer vochtiger.