Hoe heet dit grasachtige onkruid?

In ons weiland staat rondom de greppels dit stekelachtige, vrij harde onkruid. In het voorjaar hebben we het meeste er met wortel en al uitgestoken maar het is nu weer terug. Ik weet dat het in het Fries 'resken' heten, maar ik weet het Nederlandse woord niet en opzoeken op google geeft geen zinnige resultaten. Weet iemand de naam van dit onkruid of heeft iemand een idee over hoe je dit het beste kan bestrijden?

Picture for question
2.3K
Rieneke1
2 jaar geleden
Onscherpe foto, maar zou het pitrus kunnen zijn?

Het beste antwoord

Dat is pitrus. De meeste weidedieren eten dit niet, maar door maaien is het heel goed weg te krijgen. Je moet maaien wel blijven herhalen, anders is het zo weer terug.