Moet een koolstoffilter altijd worden afgevoerd naar buiten?

Hoi,

Ik ben een plant aan het kweken maar het stinkt enorm hier. Ik zou graag gebruik willen maken van een koolstof filter. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat moet gebruiken? Ik kan de lucht niet naar buiten afvoeren. Ik kweek in een tent en kan alleen de lucht afvoeren buiten de tent dus gewoon in de kamer waar ik kweek. Kan dat? En hoe moet ik het gebruiken?

Groet

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
TurfGraver
3 jaar geleden
Wat voor plant is dat, dat zo stinkt?
TurfGraver
3 jaar geleden
Hier info
https://www.zativo.nl/blog/81-luchtzuivering-filter-geurtjes-met-een-actieve-koolstoffilter
Hoeft niet naar buiten (wel buiten tent natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
GOAT grass Ik ben die nu binnen aan het kweken zodat ik ze in de zomer in de tuin kan planten

Antwoorden (1)

Nee.

Je hangt de filter op in de tent en de uitgang van de filter verbind je met een slang met de aanzuigopening van de ventilator.
De ventilator zuigt dus via de filter vervuilde lucht aan.
Achter de filler is de lucht schoon en die lucht wordt via de uitgang van de ventilator uit dit systeem geblazen.
De lucht kan via een slag naar buiten worden geleid.
Gaat dat niet dan laat je hem zonder slang gewoon in de kamer blazen.
Dat kan, want de lucht die uit de ventilator komt is gefilterd en schoon.