Wat is typisch Nederlands fruit?

Misschien een domme vraag maar wat is typisch Nederlands fruit?
Fruit dat gewoon in de Nederlandse natuur groeit zonder een kas.
En in welke seizoenen zomer/herfst/winter en lente dat fruit dan?

3 jaar geleden
7.6K
Amadea
3 jaar geleden
Elstar appels.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Kersen, appels, peren, pruimen, bramen, frambozen, rode bessen, bosbessen, aardbeien. Groeit allemaal bij mijn schoonvader achter het huis. Van de appels, peren en pruimen diverse soorten.

Antwoorden (3)

gewoon in de natuur dan kom je al snel uit op bramen en bosbessen. En noten. En nog meer fruit zoals appels, pruimen en peren waarvan de eerste bomen in het wild groeiden, maar die door telers veranderd zijn door kruisen met andere soorten om ze groter en lekkerder te maken.
3 jaar geleden
Typisch Nederlands fruit is aan de naam herkenbaar.
Zoals vele appelrassen: Zoete Kroon, Notarisappel, Glorie van Holland, Dubbele bellefleur, Eisdener Klumpke, Keuleman, Zigeunerin, Groninger Kroon, Schone van Boskoop (een goudrenetras), Ingrid Marie.
En perenrassen: juttepeer, Brederode, Zoete Brederode, Giezer Wildeman, Zwijndrechtse wijnpeer.
3 jaar geleden
Appels komen redelijk veel in het wild voor