wat kan ik gebruiken om een vervuilde grond af te schermen van een zuivere grond (in een moestuin)?

ik mag tijdelijk een terrein gebruiken dat vervuild is. ik wil er moestuinen maken. maar ik mag uiteraard geen groenten planten in de grond.
daarom laat ik zuivere grond aanvoeren.
nu zoek ik nog iets om de zuivere grond van de vervuilde grond af te schermen. volgens één bron kan ik geotextiel gebruiken, volgens een andere bron is dat niet afdoende en moet ik plavuizen leggen. maar plavuizen voor 700 m² is natuurlijk ondoenbaar... en superduur
wat doe ik best?

Antwoorden (1)

Om een vervuilde grond af te schermen van een zuivere grond in een moestuin, kun je een plastic folie of een geotextiel gebruiken. De folie of het geotextiel voorkomt dat er verontreinigingen van de vervuilde grond naar de zuivere grond komen.
Bronnen:
een maand geleden