Waardoor zijn Lössbodems zo geschikt voor de landbouw?

Qua samenstelling bevat löss voornamelijk siliciclastica (kwarts en andere silicaten). Nu is deze Loss vaak afkomstig van de zeebodem, maar welke mineralen zijn dan zo goed voor de landbouw?

Antwoorden (1)

Lössbodems zijn zeer geschikt voor de landbouw omdat ze een goede waterhuishouding hebben, een hoge voedingsstoffenconcentratie en een goede structuur hebben. De bodem is ook goed doorlatend, waardoor het water gemakkelijk kan worden afgevoerd.
Bronnen:
5 maanden geleden